Intersecţie controversată: serviciile publice şi propaganda politică în lumina cazului APASERV Satu Mare

În fiecare zi, ne îndreptăm paşii spre cutia poştală cu speranţa, uneori nesigură, că vom găsi veşti bune, sau cel puţin neutre.

Ce se întâmplă însă când această simplă acţiune ne aduce în faţa unui amestec de servicii publice şi mesaje politice?

Recent, cetăţenii din Satu Mare au fost confruntaţi cu o astfel de întrebare, descoperind pliante ale partidului AUR alăturate facturilor de apă de la APASERV.

Aş vrea să adresez câteva întrebări esenţiale:
Cum a ajuns un mesaj politic să fie capsat de o factură pentru un serviciu esenţial?
Este aceasta o metodă etică de a comunica?
Și mai ales, cum afectează acest incident încrederea cetăţenilor în instituţiile publice?
 
În ultima perioadă, am transmis mai multe sesizări. Din răspunsurile primite, am înţeles că APASERV, compania de apă, se delimitează de această situaţie, indicând că distribuirea facturilor revine unei firme terţe, care colaborează cu Poşta Română. În acest carusel de responsabilităţi, AUR a văzut o oportunitate şi a optat să distribuie pliantele prin intermediul Poştei Române.
 
Poşta Română a răspuns sec: „Distribuirea trimiterilor APASERV împreună cu trimiteri ale unui alt client CN Poşta Română a fost făcută pentru a se evita pierderea lor, având în vedere că acestea erau de dimensiuni reduse şi foarte subţiri.”
 
Într-o lume în care claritatea şi transparenţa sunt la mare preţ, incidente de genul acesta sunt mai mult decât dezamăgitoare. Este un apel la reflecţie şi la acţiune. Cetăţenii merită informaţii clare şi concise şi au dreptul la o comunicare transparentă şi lipsită de interese ascunse. Este timpul să privim cu ochi critici la modul în care se realizează comunicarea între stat şi cetăţean şi să cerem responsabilitate şi integritate.
 
Este imperativ să restabilim încrederea cetăţenilor în instituţiile publice şi să promovăm un dialog deschis şi constructiv între toate părţile implicate. Trebuie să definim şi să respectăm normele etice în comunicare şi să evităm amestecul de mesaje politice în serviciile publice, pentru a construi o societate mai echitabilă şi mai transparentă.În cele din urmă, este esenţial să ne reamintim valorile pe care le avem în comun: respectul, integritatea, transparenţa. Fiecare dintre noi are un rol în apărarea şi promovarea acestor valori şi în construirea unui viitor în care comunicarea este nu doar liberă, dar şi onestă şi responsabilă. Este un drum anevoios, dar merită fiecare pas în această direcţie

Post a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *